facebook

Новини

1_678x410_crop_478b24840a 3_678x410_crop_478b24840a dsc-0026_678x410_crop_478b24840a 4_678x410_crop_478b24840a
11.11.2016 08:51
Новини

Максим Бехар: PR е най-динамичният бизнес в света

Президентът на Световната PR организация бе гост в Нов Български Университет

Максим Бехар посети Нов български университет по покана на департамент „Масови комуникации". Той влезе в ролята на лектор по време на публична лекция „ПР кампанията сред хаоса на социалните медии", която е в рамките на семинар „Знания за ПР практици и журналисти". Неин модератор бе гл. ас. д-р Евелина Христова, преподавател в департамента и отговарящ за връзките с обществеността в НБУ.

 

За никого не бе изненада големият интерес, който гостуването му предизвика. Присъствието на авторитет от такава величина се обсъждаше по коридорите на кампуса седмици преди да се осъществи. Запознати с опита на специалиста, студентите се вълнуваха от възможността да се докоснат до познанията му и да му споделят въпросите, които ги интересуват, относно провеждането на ефективна „ПР кампанията сред хаоса на социалните медии". Хаос, породен най-вече от промяната в собствеността на медиите. Преди него „разликата беше в прецизността и капацитета на компаниите, защото инструментите бяха еднакви за всички", сподели г-н Бехар. Той заяви, че „често фирмите с по един-двама души са по-креативни от големите компании", така че броят на служителите не бива да се използва като извинение за недобре свършената работа. Промяната в социалната среда обаче е дори още по-дълбинна. Като резултат от нея днес се наблюдава сливане между относително самостоятелните доскоро три елемента – ПР компания, медия и клиент. Това неизбежно обединяване би довело и до друго, още по-мащабно, според г-н Бехар. Реклама, ПР и дигитални компании до една-две години ще бъдат едно цяло и това е видно дори сега, когато „названието ПР през 2016 г. е non sense, защото всичко вече е публично." Равносметката от приложените от г-н Бехар аргументи, подкрепящи тезата му, бе, че „креативността на рекламния бизнес, софтуерните способности на дигиталните компании и съдържанието, което ПР специалистите използват, ще доведат до създаването на един нов бизнес. В него ние ще бъдем лидерите, защото създавайки съдържание, ние създаваме инструмент за управление не само на ежедневната дейност, но и на кризисни ситуации. Най-вероятното име на новия бизнес е Life Relations."

 

Максим Бехар е водещ PR експерт с огромен опит и силно присъствие в много страни по целия свят. По време на честите си пътувания той говори пред широка публика от световни лидери, специалисти, студенти и лидери на мнение по теми, свързани с модерния PR и социалните медии. На 9. ноември аудиторията, пред която той изнесе публична лекция, бе съставена от ентусиазирани млади хора, мотивирани и устремени към своето професионално и личностно развитие, с интереси в комуникационната сфера и най-вече с отношение към връзките с обществеността.  Затова с неприкрито въодушевление те слушаха всяка дума на г-н Бехар, който е президент на ICCO - най-голямата и най-влиятелната световна организация за професионалисти и практици в сферата на публичните комуникации. Освен тази длъжност той заема и позицията на Генерален почетен консул на Република Сейшели в България. Също така е председател на Съвета на настоятелите на фондация „За нашите деца", член е на Управителните съвети на Атлантическия клуб в България, на асоциация „Банка на годината" и на ББЛФ (Български форум на бизнес лидерите), както и на десетки други местни и международни организации. Той е и председател на Управителния съвет на Световния комуникационен форум в Давос, Швейцария.  

 

Динамичното му ежедневие му позволява детайлно познаване на социалната реалност, което е предпоставка за провеждане на ефективна диагностика от негова страна, както и предприемане на превантивни мерки за нейното управление. И така той успешно може да прави експертизи в сферата на комуникационните процеси като така да подпомага работата на хора, които все още не са специалисти в областта. Освен всичко друго той се определя като мечтател и радетел за един по-добър, по-динамичен и по-етичен свят. Творческата личност на Максим Бехар не му пречи да бъде и практик – обича чатенето и сърфирането в интернет, комуникационните мрежи, сериозните бизнес проекти, социалните медии, рок музиката, технологичните новости и пътуванията, запознанствата с нови хора и справянето с нови предизвикателства, четенето и писането. Г-н Бехар е запален и по голфа, колоезденето и скоковете с парашут.

 

 

По време на публичната лекция в НБУ той сподели своите възгледи относно значимостта и популярността на социалните медии, тяхната приложимост, както и някои от най-ефективните средства, прилагани при управлението им. Описа ги като „хаос", но заяви, че детайлното им познаване води до предприемане на предварителни действия, които минимизират щетите и ограничават негативното влияние от потенциалната неправилна употреба. Това води до тяхното превръщане в „подреден хаос". А само тогава подготовката и провеждането на успешна ПР кампания, не е невъзможна мисия за специалиста по комуникации. Той сподели, че според него

 

„цялата магия е в езика, който използваме"

 

...въпреки че той винаги е зависим от комуникационните канали, които сме подбрали и търпи промени заради изискванията им. Един и същ смисъл бива предаден по различен начин чрез различните социални медии, но това е умение, което се придобива, а не е вродено. „Усвояването на химията между креативност и боравене с езика е добро начало за всеки желаещ да бъде експерт в областта на ПР. Но е важно да се знае, че това не е професия, а бизнес, който съдържа в себе си безброй професии."

Освен практични съвети и теоретични знания, Максим Бехар споделя, че едно от любимите му житейски правила е закодирано в думите:

 

„Aко мечтите ти не те плашат, значи не са достатъчно големи."

 

Воден от него, той не спира да търси и да обогатява себе си. Постоянно нарастващият му опит не го задоволява и не го успокоява. Стремежът му към съвършенство не му позволява да спира, а го тласка напред. Споделя, че „всяка сутрин с удоволствие отивам на работа, защото всеки ден има интересни казуси, които са в нашите ръце".

 

Една от безграничните му мечти е преподавателската дейност, към която с охота насочва усилията си. Чувства се в „свои води", когато споделя вече научените уроци и дава напътствия на младите хора. При това си гостуване в НБУ ги посъветва да запомнят по едно изречение от всяко изказване, среща или книга и да акцентират върху практиката, защото „практиката в ПР средите драстично изпреварва теорията". Той разказа също и за друг свой стремеж – да води курс в Университета в Харвард. Възхищението на студентите от тази  амбициозна идея не бе изненада за него, но той заяви, че

 

 

„не познавам успешен човек в света, който да няма самочувствие"

 

Различията между хората винаги са преодолими. Според Максим Бехар честните, почтени и прозрачни комуникации могат да доведат до резултат, когато са обединени с безгранична мотивация, оценяване на красотата на езика и удоволствие от работата с него. Съвкупността от тези сравнително самостоятелни елементи изгражда специалиста в сферата на комуникациите и той може да бъде успешен без значение на колко години е, защото „възрастта на един човек се определя от бързината, с която взима решение".  

 

 

 

 

 

 

 

Текст: отдел "Информационна дейност"

Снимки: "УЕБСТУДИО"